Klart att de skrattar hela vägen till banken, smilfinkarna på TV4. Inte bara det att de inte kan hitta på något eget, köra tönt programledare utan åsikt och sen ska alla program hackas sönder av reklam.
Deras nya helgsatsning sportcentralen bygger att de köpt rättigheterna till skidskyttet och sen ska det blandas in fotboll och Zlatan i allt. Slutade för längesen att kolla på Tv4’s hockeysändningar på grund av deras dåliga kommentator Edlund. Det märks tydligt att han vill vara en medlem i ”la familia” i Färjestad.
Nu fattas bara att de ger Andre Pops ett phett erbjudande som han inte kan motstå och så trasar de sönder SVT vinterstudio.
Jag har gjort ett eget val. Företag som annonserar på TV4 och sponsrar dessa dåliga upphandlingar och ger utrymme till sändningar utan karaktär, de blir bojkottade. Är det så det finns en produkt jag kan få, tittar jag på deras konkurrenter i stället. Oftast billigare för då behöver inte jag som kund sponsra deras reklamsatsningar.
Ett företag, Sector alarm är marknadsledande tack vare att de syns i TV. 150 kr mer i månaden får du som kund betala jämfört med konkurrenterna. Tydligt att riskkapitalisterna gör sig grova hackor. Hade ett besök från dom och sa helt enkelt om de sänkte priserna motsvarande vad de la på reklam så kanske det hade varit ett alternativ. För det var ingen billig lösning.
Undrar vad som händer om fler gör som jag? Det vill säga, slutar att handla av företag tack vare att de gör reklam på TV4. Då kanske TV4 går tillbaka till ursprungsbeslutet. Alltså inga reklamavbrott i programmen.
Mitt argument till säljare är:
”Gör ni reklam på TV4? Vill inte betala ett högre pris för något bara för att ni skall täcka era reklamkostnader”