Pump och även nipplarna hade kommit och operationen satte igång. En extra 90° nippel beställdes för att inte få böj på slangen. Nu köpte jag via Ebay men hela kittet går att köpa här

http://ruggedroads.co.uk/Facet-Fuel-Pump

Först fick jag ta av blecket som höll den gamla pumpen i gummiupphängning och modifiera den lätt. Gasvärmaren till creme brulée står nu mer i garaget än används till matlagning och värmde upp vid vecket där plåten skulle rätas ut. Satte fast den i skruvstädet och gjorde den platt igen och sedan rikta den ordentligt genom att banka till den på baksidan av skruvstädet. När den sedan var platt kunde jag använda de hål som redan fanns så att den nya pumpen skulle fästas.
DSC_0299

Hitta lite skruvar och brickor, samt o-ringar som kanske dämpar vibrationerna lite och gör lite mjukare och utan att det bygger för mycket och sedan dra slangnipplarna allt vad man orkar och lite till, trots konisk gänga måste det bottna.
DSC_0300

Montera tillbaka blecket med de två skruvar som sitter i motorn, dra elen och Grön är jord på hondan och sedan kanske tejpa då det blir skitigt och även fuktigt i det område där den sitter.

DSC_0301

Kopplade in bensinslangarna och blev slangklämmor för att slippa läckage. Armerad slang som fanns sedan förut för att bli mer styvt och inte vrida sig i fall att. Innerdiameter 10mm och även slangkopplingarna som om det varierar för mycket blir bökiga att få av. Hoppas iochförsig att jag slipper böka med pump mer.

DSC_0302

Sedan en provtur. Märks att mellanregistret saknas när original ljuddämparna är på. Kanske dags att beställa ett nytt par till den nya och så får denna hojen tillbaka sina Leo’s

av Skye

Follow this blog

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers: