Har länge velat uppdatera dessa saker men skjutit på det i framtiden. Nu känner jag ändå att det är dags att satsa.
Visst skulle jag velat ha Akrapovic, Mivv eller Remus på men de är antingen för dyra eller så passar de bara på nya modeller.

Så det blev budget och egentligen räcker det nog, bara de inte låter för ettrigt. Vill ha det dovt och kanske kommer hojen att gå bättre. Kanske behövs det en mappning och lite dynojetnålar i men var sak har sin tid. Vi får se i framtiden.

Likaså fjädringen. Den nuvarande klarar inte det mest extrema och är väl på upphällningen och lite väl mjuk i sitt uppförande. Märks väl i branta kurvor att den gärna hoppar lite där bak, så det lär bli en ny körteknik när nya fjädringen är installerad.

Vad blir det nu då för gott att meka in?

 

Delarna är köpta i Tyskland och nu väntar jag bara på leverans.
Köpte fjädringen av SO-Products Kunde valt vilken leverantör som helst. Polo-motorrad säljer också en hel del och de är motsvarigheten till David Silver i UK.

Leovince valde jag att handla i Hamburg då jag haft mycket kontakt angående drivpaket.

Sedan behövde jag ett nytt bakdrev. Hade lite för slapp kedja förra året så slänger på ett nytt när jag ändå är i farten.

Motorradteile i Hamburg hjälpte mig med delarna.

Så vad har kalaset kostat?

Wilbers 640 499 €
Frakt 25 €
Leovince 392 €
Bakdrev 19 €
Frakt 13 €
   
Totalt 948 €
Omräknad på kurs 8,60 ≈ 8150 kr

Får återkomma när grejorna kommit och skall monteras. Blir både bild och video med ljud, kan jag tänka mig

av Skye

Follow this blog

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers: