Ny resa men vart?

Knappt har jag landat hemma från Spanienäventyret och det börjar suga i tarmen igen att hitta på något. Ska ju egentligen campa med familj i Träslövsläge men det kan oxå bli för mycket att sitta i och utanför en husvagn i tre veckor. Så bett x om lov till en liten resa eller längre och färden går nordväst mot Norge eller kanske rakt norrut och Nordkap. Har väl tänkt att vara ute i 5-6 dagar och då hinner jag inte att se så mycket om jag åker längre så det blir nog en kortare variant upp till Atlantveien och runt Geiranger. Tror jag skippar själva Trollstigen om det är för mycket bilar och turister. Ska ju dit 2014 och till VIM#16 över pingsten då.

500 mila sväng

500 mila sväng

200 mila sväng

200 mila sväng

Tänkte sticka iväg i vecka 29. Onsdag eller Torsdag runt den 19:e juli och vara hemma igen en vecka senare.
Fritt fram att hänga på om ni som läser har lust.

 

8 kommentarer

  1. En härlig resa!!
    Som det är nu åker jag på tisdag … OM inte dottern väljer att klämma fram andra barnbarnet … 🙂 … då blir det någon vecka senare.
    Själv funderar jag på att åka motsatta hållet … det vackra på vägen upp för jag brukar ha bråttom hem när väl näsan pekar mot Götet. Sedan väljer jag nog att styra in i Norge lite längre norrut, Strömsund – Grong, enligt brorsan en fantastisk väg … 🙂

  2. Hej Cawwa och tack för besöket. Ingen dum idé att vända på turen för E4 söderut är ju transit och då går det fort.

    5-6 dagar är ändå för lite för denna tur. Dagsetapper på 80-100 mil blir bara stress och sen avsluta med en bb1500 gold ( 240 mil på 24 timmar). Det får bli nästa sommar som jag besöker Nordkap.

    Kör istället runt i Norge i Geiranger området. Tar systemkameran med och stannar så fort jag ser nåt vackert. Sen åker jag via Torsby och Malung. Partnerbytarveckan med dansband tänkte jag se en skymt av och känna av atmosfären om det är så stort som det sägs.

  3. Tjaba!
    Är just tillbaka nu. Startade dan innan midsommar och kom hem igår morse. Jo, jag körde IBA men ”bara” en SS1000 från Kautokeino till götet. Sisådär 177 mil. Hoppas du har en härlig tur, Norge är fantastiskt för mc-åkande … 🙂

  4. Tack för liten report.
    Jag är fortfarande i valet och kvalet. Dels ska jag besöka en vän i Norge men datumen stämmer inte riktigt och så vill jag upp till Nordkap.

    Så det lutar åt att åka rakt mot Lofoten och därefter upp längs atlantkusten mot ishavet och Nordkap. Tar din rutt ner

  5. Spelar egentiligen ingen större roll var i Norge man kör, det verkar vara härligt överallt.
    Spana in väg 17 längs kusten om du har gott om tid. Räkna med två dagar – minst … 🙂

  6. Har läst din lilla reseberättelse från ett forum där jag inte är delaktig. Har inte riktigt förtstått vilken hoj du har åkt på men detta har skapat en riktigt lust att egentligen följa samma rutt. Ska bara ta Bodö – Lofoten och sen svänga runt Narvik. Riktigt kul och spännande berättelse. Vad jag förstått finns det campingar nästan överallt. För att kunna ha en liten planering så får jag slänga in Norska och Finska campingar, samt tankställen i GPS:en så att jag kan ha liten koll på var jag ska ta vägen eftersom jag inte varit i området förut.

  7. Äsch, take a walk on the wild side … 😀
    Jag körde med min Zumo660 från 2010 och inte uppdaterat sedan dess. Campingplatser finns så gott som överallt, men har du tält så kan du också tälta överallt – nästan. Inte närmre än 150m till hus, inga problem att följa det om man skulle vilja.

    Ja, Lofoten skall vara väldigt vackert, ett bra val. Fyra timmar tar färjan i Atlantgungning … 😛

    Jag har ju förmånen att ha tre eller snarare 2,5 hojar. Min FJR som jag hade på 125cc rundan, Honda CL125 -80 som jag aldrig kom till start med och så Suzuki DR650 SRE som jag körde med nu. Fantastisk maskin! Ojämnheterna i vägen kändes knappt. Två saker som inte var så bra dock, vindbruset höll på att göra mig galen trots öronproppar. Vinden leds av avvisaren rakt mot halsen och hjälmen. Ställde jag mig upp så blev det nästan knäpp tyst – måste fixas! Sedan vibrationerna, min vänstra fot har tappat känseln från precis bakom stortån … :). Trodde det var för att det är enstånka, men det visar sig att bakhjulet är ovalt. Syntes tydligt på däcksmönstret.

  8. Härlig information. Låter som vi ska leta rätt på en bakfälg i Tyskland.

    Kommer ta med mig systemkameran och hoppas på fotoväder. Letar efter skumplast att gjuta in i tankväskan och skära ut för kameror och alla tillbehör.

    Det får gärna bli dåligt väder också så det nya stället får bekänna färg.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte.