photo0063001_LBestämde mig idag för att verkligen felsöka och mycket riktigt efter ha tänkt efter hur den här gamle gick efter jag bytte soppapump är det nu bekräftat. Det är bensinpumpen som ställt till det och inte velat leverera när motorn och förgasarna velat ha mer utan mer strypt tillförseln på ett fast värde. Därför har hojen inte heller orkat utan bara lagt sig på den nivå som soppan gett.. Alltså inga hostningar eller något sådant, bara sämre kraft.

Det blev att ta bort pumpen helt och göra en bypass. Alltså ha tillräckligt med soppa i tanken så att det blev självtryck till förgasarna och sedan var det bara att starta. Får ju inte glömma att vrida på soppakranarna oxå, då går det mycket bättre. Givetvis var solen framme, lite gyttjigt så att det kunde provköras. Slängde på mig det ställ som var närmast till hands och ut och gasa. För det är då jag verkligen vet om det hänt något. Mycket piggare direkt och ut på motorvägen. Det var inga problem att få upp liket i 160 km/h, där den knappt förr orkade upp i 140 km/h.
Så nu har jag beställt den engelska varianten av bränslepump. Facet 40105 och hoppas att det är sista gången jag installerar en soppapump igen..

Får installera på detta sätt.
http://www.dailymotion.com/embed/video/xk93iz

DSC_2364
Hardi 14412, gamla pumpen
DSC_2354
Dags för provtur

DSC_2359
DSC_2361

DSC_2363
DSC_2355

DSC_2357    

av Skye

Follow this blog

Get every new post delivered to your Inbox

Join other followers: